Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Požadavky na manažera ve stavebnictví
Horská, Lenka ; Talač, Michal (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je věnována požadavkům na manažera ve stavebnictví. V teoretické části je nejprve stručně popsán management a jeho role ve stavebnictví. Poté se již práce věnuje samotným požadavkům, funkcím a technikám stavebního manažera. V empirické části jsou stanoveny hypotézy, které byly potvrzeny či vyvráceny dotazníkovými průzkumy prováděnými se stavebními společnostmi a také se studenty posledního ročníku oboru Management stavebnictví na Fakultě stavební VUT. Součástí empirické části je také analýza nabídek prací na pozici manažera ve stavebnictví. Kvantitativní průzkum je pak doplněn řízenými rozhovory, na které navazují závěry a následná doporučení pro stavební společnosti, studenty a fakultu.
Kauzální analýza chyb řídících programů
Čapková, Hana ; Vojáček, Zdeněk (oponent) ; Lacko, Branislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou odhalování chyb v softwarových programech. Práce obsahuje hierarchicky organizovanou typologii softwarových chyb, získanou rešeršemi z dostupné literatury, analýzu vlivů na vznik softwarových chyb vedoucí k typologii příčin chyb inspirované kognitivní psychologií a srovnání technik a metodik softwarového vývoje z hlediska validace a verifikace produktu. Bakalářská práce byla zpracována s ohledem na potřeby a požadavky zadavatelské firmy zaměřené na vývoj softwarových produktů v oblasti technologie Voice over IP (VoIP) a poskytuje náměty k modifikacím stávajícího systému evidence softwarových chyb a jejich příčin.
Streamlining of a Project Management Process within a Company
Svoboda, Lukáš ; Doskočil, Radek (oponent) ; Smolíková, Lenka (vedoucí práce)
This master’s thesis focuses on streamlining the process of lessons learned, which is one of the project management processes that enables the project managers to improve and make the future projects more efficient. The thesis utilizes theoretical knowledge and performs thorough analysis focused on the project environment and current level of the lessons learned process to propose a solution that aims to rectify identified shortcoming and puts forward a possible solution for the purpose of streamlining the process.
Participativní hra ve výtvarné výchově (oživení fenoménu pohlednice)
Andrlová, Aneta ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Bakalářská práce s názvem ,,Participativní hra ve výtvarné výchově (oživení fenoménu pohlednice)" si klade za cíl přiblížit podstatu poštovní korespondence a zároveň připomíná důležitost psaného textu, který v současnosti ztrácí na hodnotě. Teoretická část práce zkoumá historické pozadí pohlednic, sleduje jejich vývoj a procesy spojené s jejich výrobou, včetně různých reprodukčních technik. Dále se soustředí na klíčovou terminologii v tomto odvětví a také na samotné významné pohlednice, výtvarníky, grafiky a sběratele. Zároveň představuje přední projekty spjaté s pohlednicovými kartami a okrajově se zmiňuje i o příbuzném médiu, kterým je poštovní známka. Praktická, výzkumná, část práce obsahuje ideu vyhotovení automatu na pohlednice, který by umožňoval pohodlný nákup a okamžité odeslání pohlednic z konkrétního místa. Lidé by měli možnost si vybrat z určitého počtu kurátorské sbírky pohlednic, jejichž hlavní podstatou by bylo autentické zachycení ducha dané lokality. Tato iniciativa by nejen podporovala místní umělce, kteří by kreativně přispívali k návrhům pohlednic, ale také by umožňovala spolupráci s neziskovými organizacemi, přičemž výtěžek z prodeje pohlednic by putoval na pomoc potřebným. Didaktická část pak představuje možný námět hodiny výtvarné výchovy realizované na 1. stupni ZŠ, přičemž...
Terénní sociální práce s rodinou v nestátních neziskových organizacích
CINÁDROVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá terénní sociální prací s rodinou, která působí v neziskových organizacích. Cílem práce je zjistit, s jakými nejčastějšími problémy rodiny kontaktují sociální pracovníky v terénní sociální práci a následně, jaké metody a techniky jsou nejčastěji používány sociálními pracovníky pro řešení problémů v terénní sociální práci s rodinou. V bakalářské práci byla stanovena otázka "Jaké metody a techniky jsou nejčastěji sociálním pracovníkem využívány v terénní sociální práci?" Ke splnění k výšeuvedených cílům byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie. V rámci výzkumného souboru byla použita metoda záměrného výběru, který tvořil 8 sociálních pracovníků, věnující se terénní sociální práci s rodinou. Data byla získána pomocí metody dotazování a techniky polostrukturovaného rozhovoru, který byl následně vyhodnocen za pomoci otevřeného kódování. Po zpracování vzniklo celkem 9 kategorií: setkání s klientem, běžný klient, hlavní problémy klientů, nejčstější témata, metody a techniky terénních sociálních pracovníků, práce s klientem, řešení problémů a změna užívání technik a metod. Kategorie vznikly na základě opakujících vypovědí informantů. Z výzkumu vyplnulo, že nejčastějšími problémy rodiny je bydlení, nezaměstnanost, dluhy a finance. Dále bylo zjištěno, že nejčastěji používané metody sociálních pracovníků pracující s rodinou v terénní sociální práce je práce s jednotlibcem a rodinou, dále sociální poradenství, doprovod a zprostředkování kontaktů. Mezi techniky nejčastěji uvedli rozhovor, pozorování, podporu a aktivní naslouchání. Tato bakalářská práce může být přínosem pro studenty oboru sociální práce, kteří se budou chtít věnovat problémum rodiny kontaktující sociální pracovníky nebo metodám a technikám používaných sociálními pracovníky v terénní sociální práci s rodinou.
Specifika práce s agresí klientek umístěných ve výchovném ústavu
JINDROVÁ, Nikola
Diplomová práce se zabývá specifikami práce s agresí klientek umístěných ve výchovném ústavu. Cílem práce bylo zjistit, s jakými konkrétními projevy agrese se zaměstnanci výchovného ústavu setkávají. Dalším cílem této práce bylo zjistit, jak s projevy agrese zaměstnanci pracují. Zaměřila jsem se především na využívané metody a techniky při práci s agresorem, které používají zařízení, kde pracují s klientky ve věku od 15 do 18 let ve výjimečných případech do 19 let. Teoretická část se snaží spojit jednotlivé kapitoly a dovést čtenáře k poznatku, že agresivní projevy chování jsou už dnes běžně se vyskytující v celé naší společnosti. Praktická část diplomové práce je zaměřena na zodpovězení hlavních a dílčích výzkumných otázek. Pro výzkum byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie, která byla realizována metodou dotazování s technikou polostandardizovaného rozhovoru. Nasbíraná data byla analyzována pomocí otevřeného kódování. Výzkumný soubor tvořilo 7 komunikačních partnerů ve vybraném výchovném ústavu. Řešení této práce poskytuje náhled na používané metody a techniky sociální práce v praxi. Zda jsou tyto metody a techniky účinné či nikoliv a dále pak na nejčastější možné projevy agresivního jednání. Domnívám se, že tato diplomová práce nebyla přínosem pouze pro vybrané zařízení, ale také pro mě samotnou. Mohla jsem tak nahlédnout do této problematiky, a tím získat cenné zkušenosti pro mé budoucí povolání.
Rozvod a jeho vliv na psychosomatiku u mladistvých z pohledu sociálních pracovníků
LAURENČÍKOVÁ, Štěpánka
Bakalářská práce se zabývá rozvody, zda a popřípadě jak, mohou ovlivnit psychosomatiku u mladistvých z pohledu sociálních pracovníků. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda rozvod má vliv z pohledu sociálních pracovníků na psychosomatiku u mladistvých. V souvislosti s cílem byly stanoveny dvě výzkumné otázky, které zní: Jaký má rozvod vliv na psychosomatiku mladistvých? Jaké techniky a metody používají zaměstnanci orgánu sociálně-právní ochrany dětí při zjištění psychosomatických projevů? Teoretická část je zaměřena na rodinu, rozvod, psychosomatiku mladistvých a možnou prevenci proti vzniku psychosomatických potíži, dále se v této části zabývám sociální prací s rodinou v rozvodu, metodami a technikami sociální práce a v neposlední řadě se zabývám základními informacemi ohledně sociálně-právní ochrany dětí a orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Empirická část obsahuje metodiku, výpovědi respondentů a zhodnocení získaných dat. Pro bakalářskou práci byl zvolen kvalitativní výzkum, aby došlo k získání vhodných respondentů byla použita metoda sněhové koule. Výzkumný soubor tvořilo devět respondentů pracujících na orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Techniku ke sběru dat jsem zvolila polostrukturovaný rozhovor a dotazování. Následně k vyhodnocení byla použita metoda otevřeného kódování. Z výzkumu vyplývá, že z pohledu sociálních pracovníků rozvod ovlivňuje psychosomatiku mladistvých. Sociální pracovníci se s touto problematikou setkávají a využívají metody sociální práce s rodinou a jednotlivcem. Nejčastější technikou jsou řízené a polostrukturované rozhovory během kterých je klientům poskytováno odborné poradenství či následné odkázání nebo zařízení kontaktu na odbornou pomoc.
Metody a techniky práce se skupinou osob se zdravotním postižením
NĚMCOVÁ, Blanka
Bakalářská práce se zabývá využitím a přínosem expresivních technik během skupinové sociální práce v Centru pobytových a terénních sociálních služeb Zbůch. Popisuje přínos terapie z pohledu klienta i zaměstnance.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.